Jen málo vrakovišť a sběrných dvorů má v Olomouckém kraji tak širokou síť poboček a zároveň letité zkušenosti se zpracováním odpadů nebo ekologickou likvidací vozidel. V KIWEK METAL se tomuto oboru věnují od 90. let. “Začínali jsme hned po revoluci v Komárově, pak jsme postavili areál v Mladějovicích,” vzpomíná na začátky jednatel firmy Martin Kindl. Dnes už mohou lidé navštívit hned čtyři pobočky jeho firmy.
V dalších letech se firma rozrostla i do Šternberka a Uničova, kde má KIWEK jak sběrný dvůr, tak sběrné místo autovraků. “Samozřejmě na všech pobočkách vykupujeme hlavně železo a kovy od drobných živnostníků, občanů i velkých firem. Provádíme výkup železa, nemagnetických kovů, mědi, mosazu, bronzu, hliníku, olova, zinku, cínu a dalších, “ vypočítává dál Kindl.
Odpad ovšem mohou zlikvidovat i na místě. Funguje to tak, že větší podniky poptávají a oslovují, co potřebují zlikvidovat. “Domluví se cena a likviduje se to na místě, rozpálíme třeba velké stroje na menší kusy a na našich pobočkách to pak zpracováváma,” popisuje postup jednatel.
Na všech pobočkách se zaměřují na maximální spokojenost zákazníků. “Přesně určíme, s jakým kovem zákazník vůbec přijel. Používáme k tomu spektrometr, díky tomu jsme schopni nastavit odpovídající cenu a železo a barevné kovy vůbec vykoupit,“ zdůrazňuje jednatel společnosti.
Nejnovější pobočku má KIWEK v Litovli, převzal ji v roce 2016. “V Litovli nemáme sběrné místo autovraků, protože je v CHKO, ale na každé provozovně máme sběrné místo autobaterii a olovněných akumulátorů,” vysvětluje Martin Kindl. Na každé provozovně je možné zároveň zdarma odevzdat staré pneumatiky nebo elektrospotřebiče. “Vlastně všechno, co jde strčit do zásuvky,” směje se Kindl.
V KIWEK METAL se věnují i ekologické likvidaci vozidel
V největší pobočce firmy v Mladějovicích se věnují i ekologické likvidaci vozidel, jsou jedním z klíčových hráčů v tomto odvětví v Olomouckém kraji. “K tomu, abychom mohli auto vrakovat, potřebujeme technický průkaz a majitele s občankou. Pokud je u vozidla SPZ, zkontrolujeme, zda souhlasí. Ověříme identifikační číslo vozidla, a pak vystavíme protokol o ekologické likvidaci,” popisuje proceduru Martin Kindl.
Za rok zde vrakují přibližně 500 aut. “Nabízíme také finanční podporu ve formě recyklačního příspěvku ve výši 3 500 korun, ten pokrývá náklady na dopravu vozidla do provozovny v Mladějovicích, ale zároveň odměňuje majitele za jejich rozhodnutí vrakovat ekologicky,” dodal ještě jednatel KIWEKu.
O ekologické likvidaci aut v Mladějovicích se víc dočtete zde.